Тиждень безпеки дорожнього руху у дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №33 "Супутник" Черкаської міської ради

24.05.2015 21:28

На підставі наказу по дошкільному навчальному закладу (ясла-садок) №33 «Супутник» Черкаської міської ради «Про організацію та проведення Тижня безпеки дорожнього руху в дошкільному навчальному закладі» від 05.11.2015  проведено Тиждень безпеки дорожнього руху з 09.11.2015 по 13.11.2015.

Мета: поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; поліпшення якості організаційної, практичної, навчально-виховної роботи з питань безпеки дорожнього руху; цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя; популяризація знань правил дорожнього руху серед дітей та їх батьків; активізація роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму; проведення роз’яснювальної роботи серед дітей та батьків щодо дотримання правил дорожнього руху.

Завдання:

1. Удосконалення теоретичних знань педагогічних працівників відповідно до теми безпеки дорожнього руху;

2. Підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань безпеки дорожнього руху;

3. Поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;

4. Формування та розвиток у дітей дошкільного віку теоретичних та практичних знань щодо безпечного поводження на проїжджій частині та норм поведінки під час надзвичайної ситуації на дорозі;

5. Пропагування серед батьків важливості дотримання правил дорожнього руху;

6. Активізація роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

            Творчою групою розроблено план заходів щодо проведення Тижня безпеки дорожнього руху. Своєчасно  надана методична допомога педагогам  щодо підготовки та проведення Тижня безпеки дорожнього руху, розроблені методичні рекомендації з організації роботи з дітьми та батьками з зазначеного питання.

            Всі заплановані заходи були спрямовані на покращення педагогічної майстерності вихователів та вироблення у свідомості дошкільників правил і норм безпечного поводження на проїжджій частині, формування необхідних норм поведінки під час надзвичайної ситуації.

У кожній віковій групі проведені тематичні заняття.

Група №1

Тема: «Подорожуємо автобусом»

Вихователь Мовчан А.Ю. під час заняття формувала елементарні знання дітей раннього віку про правила поведінки на дорозі, вчила розрізняти та називати транспорт різного виду. Вихователь розпочала заняття з появи світлофора та грою «Світлофор», що дало змогу активізувати пізнавальний інтерес дітей. Далі разом з вихователем дошкільнята здійснили уявну подорож на автобусі до веселої галявини. Упродовж «подорожі» діти вирішують поставлені перед ними завдання, які відповідають правилам дорожнього руху.

Тема: «Розкажемо зайчику про світлофор»

Вихователь Ільїна О.І. під час заняття знайомила дітей раннього віку з правилами переходу вулиці по пішохідному переходу – зебрі, навчила розуміти значення світлових сигналів світлофора. Також під час проведення заняття активно використовувала методи і прийоми для активізації та розвитку мислення, уяви та мовлення дошкільнят. Під час ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху був використаний принцип наступності, послідовності і взаємозв’язку, оскільки на наступному занятті з зображувальної діяльності вихователь разом з дітьми створили аплікацію «Світлофор».

Група №2

Тема: «Пішохідний перехід»

Вихователь Ворошило К.Л. на занятті навчила дітей раннього віку правильно переходити пішохідний перехід за сигналами світлофора. Крім цього вихователь закріпила знання дітей про кольори світлофора, розвивала увагу та мовлення. Під час гри «Пішохідний перехід» діти були пішоходами та водіями.

Група №3

Тема: «Наш друг світлофор»

Вихователь Барановська Т.Б. розширила знання дітей про правила дорожнього руху,  правила поведінки пішоходів, закріпила дії учасників дорожньо-транспортного руху при сигналах світлофора.

На дорозі небезпечно,

Тож обачним будь доречно,

Коли в садочок плспішаємо,

І часу зовсім вже не маємо,

Не біжіть, а зупиніться

Шлях уважно роздивіться.

 «Обережно: дорога з поганою видимістю!»

Вихователь Шелест Н.Г. на занятті розповіла дітям про погодні умови, що ускладнюють дорожній рух, пояснила, чому слід бути особливо обережними на вулиці під час туману, дощу, снігопаду чи сутінок. Виховувала у дітей такі якості, як обачність та уважність. Вихователь вдало поєднала художнє слово («Казка про Буратіно», вірші, загадки) та елементи ігрової діяльності.

Група №4

«Правила дорожні повинен знати кожен»

Вихователь Леончик Н.М. на занятті формувала уявлення  дітей про будову міських вулиць; спеціальних відведених місць для руху пішоходів та транспортних засобів. Закріпила в мовленнєвому словнику дітей назви об’єктів та учасників дорожнього руху: вулиця, проїжджа частина, тротуар, водій, пішохід, пасажир тощо. Леончик Н.М. виховувала у дітей старшої групи свідоме та дбайливе ставлення до власного життя та здоров’я.

Тема: «Світлофор Моргайко – мій друг»

Вихователь Хвалюн М.М. на занятті розширила знання дітей про правила поведінки пішоходів і водіїв під час дорожнього руху; закріпила знання про сигнали світлофора. З метою навчання дітей розпізнавати дорожні знаки вихователь використала дидактичну гру «Склади дорожній знак», у якій дошкільники складали знак із частин. Виховувала бережливе ставлення до власного життя та розвивала уміння самостійно користуватися набутими знаннями у повсякденному житті.

Група №5

«Дорога – не місце для ігор»

Вихователь Хижняк А.Г. на занятті розширила знання дітей про правила безпечної поведінки на дорозі. Використовувала на занятті групові форми роботи та дидактичні ігри відповідно до теми. Використала на занятті елементи театралізованої діяльності у виставі «Пригоди Колобка». Діти мали змогу в цікавій та доступній формі познайомитися з дорожніми знаками та правила дорожнього руху. Доречним було використання художнього слова. Закріпила знання дітей під час виготовлення аплікації «Світлофор».

Група №6

Тема: «Знайомство з вулицею»

Вихователь Нікітіна Л.П. на занятті познайомила дітей з поняттям «вулиця у місті». Діти із задоволенням допомогли Колобку здійснити цікаву та захоплюючу подорож нашим містом. Під час цієї подорожі вихователь розширила словниковий запас дітей новими словами: зебра, проїжджа частина, тротуар, вулиця, дорожній знак та ін. Узагальнила і закріпила знання дітей про пішохідний перехід і світлофор. Виховувала у дітей дбайливе ставлення до власного здоров’я та особитої безпеки. На початку заняття педагог організувала імпровізоване перевтілення дошкільнят у автомобілі, що дало змогу підтримувати інтерес до теми упродовж заняття.

Відповідно до плану заходів щодо проведення Тижня безпеки дорожнього руху, у садочку проведено музично-спортивні розваги для дітей різних вікових груп «В гостях у світлофора Моргайка». Розвага проводилась на основі театралізованих дій, коли у гості до дітей завітали лісові герої – зайчик та вовк, що не вміли поводитися на проїжджій частині. Упродовж розваги діти разом із лісовими героями, у розважально-ігровій формі, вивчали правила вуличного руху у місті.

В ході Тижня безпеки дорожнього руху проведено виставку малюнків на тему «Наш друг Світлофор». Вихованці закладу разом із родинами представили малюнки, на яких зобразили особливості безпечного поводження на дорозі та значення світлофора для регулювання дорожнього руху.

Також вихователями груп  організовані та проведені цільові прогулянки «Подорожуємо містом», що дало можливість дошкільникам практично застосувати теоретичні знання, які вони здобули під час тематичних занять.

Формування у дітей навичок свідомої безпечної поведінки на дорозі формується   на заняттях, під час свят та розваг  та в повсякденній діяльності. Вихователі упродовж дня проводять бесіди, ігри, читають художню літературу, в процесі чого відбувається засвоєння дошкільнятами правил та норм дорожнього руху.

Особливим показником свідомого формування у дітей уявлень та навиків щодо безпеки дорожнього руху є позитивний приклад поведінки дорослого. Тому  в закладі проведено пропагування серед батьків важливості дотримання правил дорожнього руху задля попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму. Для цього вихователями дошкільного навчального закладу у кожній віковій групі були оформлені книжкові виставки «Правила маленького пішохода», що дало можливість батькам більш детально познайомитися з особливостями формування у дітей уявлень про дорожній рух.

На дошкільний навчальний заклад, як на соціальну інституцію, покладається відповідальність за здійснення цілеспрямованого виховання у дітей ціннісного ставлення до власного здоровя, формування у них свідомої позиції щодо безпечної поведінки в умовах вуличного руху, адекватної реакції на різноманітні чинники ризику для життя, що можуть виникнути на проїжджій частині.

  Тиждень безпеки дорожнього руху дав змогу удосконалити теоретичні знання та практичні навики вихователів щодо формування у дітей норм безпечної поведінки, розширити знання про види транспорту, роль дорожніх знаків, культуру поведінки в транспорті і на вулиці, активізувати роботу щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

У програмі виховання і навчання дітей віком від двох до семи років «Дитина» питанню охорони життя і здоров’я дітей приділяється велика увага. Вона створює простір для творчого використання різних педагогічних технологій, надає можливість педагогам якомога повніше підготувати дітей до захисту себе від небезпеки, навчити дітей орієнтуватися в навколишньому просторі.

Тиждень безпеки дорожнього руху в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 33 «Супутник» Черкаської міської ради  пройшов творчо, плідно, залишив яскраві враження.

 

Назад